OPRAVY PLASTOV

02.1 VŠETKO, ČO POTREBUJETE

Príprava

TEROSON VR20

 

Viac

TEROSON 150 PRIMER

 

Viac

Opravy

TEROSON PU 9225 SF

 

Viac

TEROSON PU 9225 SF ME

 

Viac

TEROSON PU 9225

 

Viac

Konečná povrchová úprava

TEROSON UP 320

 

Viac

TEROSON WT S3000 AQUA

 

Viac

OPRAVY PLASTOV: Ďalšie informácie

Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o opravách plastov.

Malé a rýchle opravy prinášajú výhody Vášmu autoservisu i Vašim zákazníkom.

• Rýchla a jednoduchá metóda vhodná na väčšinu plastov častí (ako prvé vždy identifikujte typ plastu!)

• Môže sa používať na akékoľvek poškodenie, napr. diery, škrabance a praskliny

• Jedno lepidlo s primerom TEROSON 150 funguje na väčšinu typov plastov

• Lepidlá s vysokou pevnosťou spĺňajú požiadavky výrobcov originálnych dielov

• Možné prelakovanie

Praktické príklady

V interiéri aj exteriéri vozidiel sú rôzne plastové diely, ktoré sa môžu opravovať. Väčšinu z nich predstavujú nárazníky.

V exteriéri: Nárazníky, blatníky, spojlery, kapoty, nakladacie plošiny, veká batožinového priestoru, strechy, dvere, bočné panely, kryty a pod.

V interiéri: Oka a príchytky na krytoch, napr. na dverách alebo stĺpikoch.

Väčšina je vyrobená prevažne z týchto typov plastov: PP/EPDM, ABS, GRB a PUR. 

Ktoré plasty sa môžu lepiť?

Jednoduchý spôsob, ako zistiť, či sa daný typ plastu môže lepiť alebo nie, je test s kvapkou vody. Jednoducho kvapnite kvapku vody na vyčistený plastový povrch, s ktorým chcete pracovať, a pozorujte výsledok:

Profesionálne opravy plastov - Vykonajte test kvapkou vody na kontrolu toho, ktoré plasty sa môžu lepiť.

a)
• Kvapka ostane v guľatom tvare
• Neaktívny povrch
VÝSLEDOK: NELEPITEĽNÉ bez špeciálnej prípravy

b)
• Kvapka sa rozleje
• Aktívny povrch
VÝSLEDOK: LEPITEĽNÉ 

Čo lepiť


Nárazníky

• Kvôli väčšín rozmerom a lakovaniu je oprava ešte výhodnejšia  
• Odtrhnuté držiaky upevnenia nárazníka sa môžu tiež opraviť
• Zadná strana nárazníka by mala byť dostupná (kvôli výstuži)
• Oprava dvojitého panela nárazníka s dutinami a vložkami z PUR peny (napr. na autách Ford) je obmedzená ale možná
• Trhliny s veľkosťou do 10 cm a diery do 7 cm sa môžu opravovať s dobrými výsledkami

Závesné oka

•  Opravy zvyčajne závisia od ekonomickej výhodnosti
•  Do úvahy sa musia vziať aj bezpečnostné aspekty

Iné

•  Blatník, spojler, chladič, spätné zrkadlo, kryty motocykla

•  Tieto diely sa môžu opravovať s vynikajúcimi výsledkami, no musia sa vziať do úvahy odporúčania výrobcov a konkrétny typ poškodenia

Čo nelepiť


Svetlomety / oka

•  Z bezpečnostných dôvodov sa oprava krytov svetlometov a odlomených ok vo vopred určených kritických bodoch neodporúča

Palivové nádrže

• Výrobcovia automobilov striktne zakazujú akékoľvek opravy palivových nádrží

Kryt ohrievania

•  Vyhrievacia zostava môže dosahovať veľmi vysoké teploty

Využívanie plastov v automobilovom priemysle narastá

•  Nižšie náklady na materiál
•  Rôzne vlastnosti a typy
•  Zníženie hmotnosti vozidla
•  Odolnosť voči korózii
•  Lepší dizajn a aerodynamické vlastnosti vďaka hladšiemu povrchu
•  Zníženie hluku
•  Vyšší potenciál rozvoja
•  Recyklovateľnosť

Úspory nákladov – výhody pre poisťovne aj zákazníkov

•  Poisťovne preferujú opravy pred výmenami
•  Nižšie poistné sadzby pre opravy
•  Zákazníci bez komplexného poistenia nemusia míňať peniaze na nové diely 

Ďalšie príležitosti pre opravovne

•  Zaistenie optimálneho využitia kapacít
•  Dobrá zisková marža opravy oproti výmene za nový diel
•  Vylepšené služby prilákajú nových zákazníkov

Prispejte k ochrane prírody

• Zníženie spotreby paliva, nižšia produkcia CO2  
• Nedostatočné kapacity recyklácie
• Úspora energie vďaka recyklácii
• Likvidácia vyradených dielov stojí peniaze
• Nová EG legislatíva – Recyklačný fond (výrobcovia/zákazníci)