Opravy plastov

AKO NA TO:
OPRAVY PLASTOV


Zistite všetko o opravách nárazníka, dier a prasklín, ako aj o príprave povrchu pred použitím primeru.

Kliknite na tieto linky a zistite viac o výhodách opráv plastov:

Zvýšená relevancia

Malé a rýchle opravy

Udržateľnosť

OPRAVY PLASTOV: Ďalšie informácie

Zistite všetko, čo potrebujete vedieť o opravách plastov.

Malé a rýchle opravy prinášajú výhody Vášmu autoservisu i Vašim zákazníkom.

• Rýchla a jednoduchá metóda vhodná na väčšinu plastov častí (ako prvé vždy identifikujte typ plastu!)

• Môže sa používať na akékoľvek poškodenie, napr. diery, škrabance a praskliny

• Jedno lepidlo s primerom TEROSON 150 funguje na väčšinu typov plastov

• Lepidlá s vysokou pevnosťou spĺňajú požiadavky výrobcov originálnych dielov

• Možné prelakovanie

Praktické príklady

V interiéri aj exteriéri vozidiel sú rôzne plastové diely, ktoré sa môžu opravovať. Väčšinu z nich predstavujú nárazníky.

V exteriéri: Nárazníky, blatníky, spojlery, kapoty, nakladacie plošiny, veká batožinového priestoru, strechy, dvere, bočné panely, kryty a pod.

V interiéri: Oka a príchytky na krytoch, napr. na dverách alebo stĺpikoch.

Väčšina je vyrobená prevažne z týchto typov plastov: PP/EPDM, ABS, GRB a PUR. 

Ktoré plasty sa môžu lepiť?

Jednoduchý spôsob, ako zistiť, či sa daný typ plastu môže lepiť alebo nie, je test s kvapkou vody. Jednoducho kvapnite kvapku vody na vyčistený plastový povrch, s ktorým chcete pracovať, a pozorujte výsledok:

Profesionálne opravy plastov - Vykonajte test kvapkou vody na kontrolu toho, ktoré plasty sa môžu lepiť.

a)
• Kvapka ostane v guľatom tvare
• Neaktívny povrch
VÝSLEDOK: NELEPITEĽNÉ bez špeciálnej prípravy

b)
• Kvapka sa rozleje
• Aktívny povrch
VÝSLEDOK: LEPITEĽNÉ 

Čo lepiť


Nárazníky

• Kvôli väčšín rozmerom a lakovaniu je oprava ešte výhodnejšia  
• Odtrhnuté držiaky upevnenia nárazníka sa môžu tiež opraviť
• Zadná strana nárazníka by mala byť dostupná (kvôli výstuži)
• Oprava dvojitého panela nárazníka s dutinami a vložkami z PUR peny (napr. na autách Ford) je obmedzená ale možná
• Trhliny s veľkosťou do 10 cm a diery do 7 cm sa môžu opravovať s dobrými výsledkami

Závesné oka

•  Opravy zvyčajne závisia od ekonomickej výhodnosti
•  Do úvahy sa musia vziať aj bezpečnostné aspekty

Iné

•  Blatník, spojler, chladič, spätné zrkadlo, kryty motocykla

•  Tieto diely sa môžu opravovať s vynikajúcimi výsledkami, no musia sa vziať do úvahy odporúčania výrobcov a konkrétny typ poškodenia

Čo nelepiť


Svetlomety / oka

•  Z bezpečnostných dôvodov sa oprava krytov svetlometov a odlomených ok vo vopred určených kritických bodoch neodporúča

Palivové nádrže

• Výrobcovia automobilov striktne zakazujú akékoľvek opravy palivových nádrží

Kryt ohrievania

•  Vyhrievacia zostava môže dosahovať veľmi vysoké teploty

Využívanie plastov v automobilovom priemysle narastá

•  Nižšie náklady na materiál
•  Rôzne vlastnosti a typy
•  Zníženie hmotnosti vozidla
•  Odolnosť voči korózii
•  Lepší dizajn a aerodynamické vlastnosti vďaka hladšiemu povrchu
•  Zníženie hluku
•  Vyšší potenciál rozvoja
•  Recyklovateľnosť

Úspory nákladov – výhody pre poisťovne aj zákazníkov

•  Poisťovne preferujú opravy pred výmenami
•  Nižšie poistné sadzby pre opravy
•  Zákazníci bez komplexného poistenia nemusia míňať peniaze na nové diely 

Ďalšie príležitosti pre opravovne

•  Zaistenie optimálneho využitia kapacít
•  Dobrá zisková marža opravy oproti výmene za nový diel
•  Vylepšené služby prilákajú nových zákazníkov

Prispejte k ochrane prírody

• Zníženie spotreby paliva, nižšia produkcia CO2  
• Nedostatočné kapacity recyklácie
• Úspora energie vďaka recyklácii
• Likvidácia vyradených dielov stojí peniaze
• Nová EG legislatíva – Recyklačný fond (výrobcovia/zákazníci)